سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
سرخط خبرها

سازمان ملل: آمریکا برای صلح در غزه آماده نیست | بمباران غزه توسط اسرائیل هیچ توجیهی ندارد

  • کد خبر: ۲۰۲۸۸۱
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
سازمان ملل: آمریکا برای صلح در غزه آماده نیست | بمباران غزه توسط اسرائیل هیچ توجیهی ندارد
گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر اینکه «بمباران غزه از سوی رژیم اسرائیل هیچ توجیهی ندارد»، آمریکا را عامل عدم برقراری آتش بس فوری در غزه معرفی و تاکید کرد: آمریکا آماده صلح در غزه نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، مروان معاشر نماینده کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در آخرین نشست شورای امنیت در سال ۲۰۲۳ میلادی درباره وضعیت فلسطین گفت: "عناصر" یک روند جدی سیاسی وجود ندارد و در واقع، "به نظر نمی رسد" که طرفین از جمله آمریکا برای صلح آماده باشند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که کابینه کنونی اسرائیل (بنیامین نتانیاهو) از انتخابات دیگری جان سالم به در نخواهد برد.

معاشر تصریح کرد: "طرف ها برای یک تعامل سیاسی جدی همسو نیستند" و شهرک سازی اسرائیل هرگونه حرکت «جدی» به سوی راه کار دو دولتی و در نهایت پایان دادن به اشغال را به شدت به خطر انداخته است.

وی "انتظار برای زمان بهتر" به منظور مذاکره را رد کرد و یادآور شد این جنگ تنها آوردن طرفین به میز مذاکره را دشوارتر خواهد کرد.

او به مسائل جمعیتی پیش روی اسرائیل اشاره کرد و گفت که تعداد فلسطینیان حتی در داخل خود اسرائیل، بسیار بیشتر از تعداد یهودیان اسرائیلی است و "انتقال انبوه" مردم فلسطین توسط اسرائیل امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام سازمان ملل این سوال را مطرح کرد که در غیاب پیشرفت سیاسی، اسرائیل چگونه به خواسته های فلسطینی ها، به ویژه آنهایی که در داخل اسرائیل هستند، در مورد حقوق برابر با اسرائیلی ها پاسخ خواهد داد؟

وی تصریح کرد که عدم رسیدگی به اشغال فلسطین، جامعه بین المللی را مجبور خواهد کرد به مسئله دشوار آپارتاید بپردازد.

خالد محمد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه روز جمعه به وقت محلی در آخرین نشست شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ درباره وضعیت فلسطین درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش بس فوری بشردوستانه را تکرار کرد و در مورد "گسترش منطقه ای درگیری ها" به دلیل "اشتباه محاسباتی" ناشی از درگیری ها در سراسر "خط آبی لبنان و اسرائیل" هشدار داد.

دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه افزود: وضعیت انسانی در نوار غزه در حال بدتر شدن است. حملات از عراق و سوریه، اکنون به صورت روزانه انجام می شود. حملات حوثی ها (انصارالله یمن) در دریای سرخ بر ناوبری بین المللی تاثیر می گذارد.

خالد الخیاری به حملات به کشتی ها در دریای سرخ اشاره کرد اما گفت خطوط کشتیرانی در دریای سرخ از ثبات نسبی برخودار هستند.

وی از افزایش تلفات در کرانه باختری، از جمله در میان کودکان از ۷ اکتبر پس از آغاز درگیری ها میان اسرائیل و حماس, ابراز تاسف کرد و گفت: بسیاری از فلسطینیان در کرانه باختری کشته شده اند. بسیاری از فلسطینی ها به ویژه در طولکرم و جنین بر اثر تیراندازی اسرائیل کشته شدند و تمام درگیری ها و خصومت ها در کرانه باختری باید متوقف شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۲۱ هزار و ۳۲۰ فلسطینی بر اثر حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->